Vad hände 2019?

Tillbakablickar till 2019


I år har jag inte tänkt att skriva någon nyårskrönika men jag likväl ge några tillbakablickar på 2019.

Så vad hände egentligen 2019?

Jag buzzade om denna fina wake up klocka. Är så himla nöjd med den och den är superbra. Vaknar till soluppgång och fågelkvitter varje morgon. Här kan ni läsa mer om Philips Somneo Sleep & Wake-Up Light


Vad är ett skov?

Jag var sjuk i skov och vi bokade hotell på Koh Chang, Thailand, inför vår resa som skulle avgå den 23 mars. Läs mer om vad ett skov är


Födelsedag

Jag fyllde 49 år i februari och då kan ni gissa hur gammal jag blir i år. Fick ett par jättebra och fina hörlurar av Joachim. Tyvärr fick jag också en massa ryggskott under en period, det kan ni läsa om här.


ACL-ruptur

Jag drog av korsbandet i höger knä på väg ner till Thailand mars 2019 efter att vi hade mellanlandat i Istanbul. Inte speciellt behagligt på något sätt. Men vad som vad söner i knät visste jag inte då, det skulle jag reda på mycket senare.


Ban Phe

Vi tillbringade alltså 3 veckor i Ban Phe, varav några dagar på Kai Bae Beach i denna mysiga Bungalow.


Koh Chang

Utsikten från vårt fantastiska boende på Koh Chang. Du kan läsa mer om vår Koh Chang resa här


Songkran i Ban Phe

Vi firade songkran i Ban Phe det var kul även om knät satte stopp för många roliga aktiviteter. Vi lärde även känna ett mycket trevligt par som också har boende i Ban Phe. De träffade vi igen när vi åkte ner på sommaren.



Roadtrips i Sverige

Väl hemma i Sverige igen flöte livet på som vanligt, det blev några utflykter och loppis rundor


Rehabträning

Jag fick tillbringa ganska mycket tid hos läkare och sjukgymnaster samt att jag opererade knät och det var då de såg att korsbandet var helt rupterat.

Vi flyttade till större lägenhet och det var en pärs med trasigt knä. Sen hände en massa annat också men nu är klockan mycket och jag ska lägga mig.

God fortsättning på 2020

2 Comments

  1. Får hoppas att ditt knä är ok.
    God fortsättning önskas dig också.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti
      Tack för din kommentar.
      Tyvärr läker aldrig korsbandsrupturer utan jag måste träna musklerna kring knät. Men jag ska på nytt besök hos ortopeden i februari och undersöka knät igen.
      Jag är mycket starkare nu osv men har fortfarande problem. Men den som lever får se.
      Kram Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina