Vad beror ryggskott på?

Ryggskott kan ibland bero på diskbråck

Nu var det väldigt längesen jag bloggade. Dels beror det på att jag har/har haft ryggskott i omgångar. 

Det har varit riktigt jobbigt. Jag har inte kunnat räta på mig och ryggen har varit sned på grund av att musklerna har krampat. Jag ville ta reda på varför en får ryggskott och vad jag har förstått kan det bero på följande

Ryggskott kan ibland bero på diskbråck, kotförskjutning eller hoptryckta eller slitna diskar, men oftast är orsaken en överbelastning av nedre delen även kallad ländrygg eller korsryggen.


I skrivandets stund känns det verkligen att jag inte är bra än, så tyvärr blir det ett kort inlägg.
Jag får helt enkelt återkomma när jag är bättre. Hoppas verkligen att jag blir bättre innan vi ska åka till Thailand.

2 Comments

  1. Fy för ryggskott.
    Önskar dig snar bättring.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina