Vad är ett reumatisktskov?

Reumatiskt skov

Har varit riktigt sjuk i reumatiskt skov. Kroppen talade om för mig att jag borde stanna upp för typ en-två veckor sedan, men lyssnade jag? Nope.

Vad är ett reumatisk skov? 

Jo det en försämring av en sjukdom, mitt fall reumatism och ryggsjukdom. Skov kommer och går och ibland kan det vara bättre under en längre period för att senare bli mycket sämre.

Jobbade i måndags men sen gick det inte mer. Fick snällt lyssna på kroppen för det gick inte att göra annat. 

Måndag till torsdag var jag mest sängliggande och sov i stort sett i två dygn. 
Nu är jag bättre även om jag fortfarande har besvär som är störande, men det är ändå mycket bättre än det var tidigare. 

Semester i semestern

Jo vi bokade ett hotell på Koh Chang som vi har avbokat. Läste recensioner om att det var ganska besvärligt med apor just vid det hotellet. Både jag och Joachim har enorm respekt för apor och känner att vi får leta vidare.

Koh Chang
Bild från Koh Chang när Johanna och Henke var där

Vi har i alla fall bestämt att sova flera nätter än två Koh Chang och sen får vi se hur vi gör om vi åker över till de andra öarna Koh Mak och Koh Kood (Koh Kut)

Det finns väldigt många hotell/resort att välja mellan och det är inte lätt kan jag säga.

Vad gäller boende på Koh Chang vill vi gärna hitta någon bungalow som ligger nästan direkt vid havet alternativt med havsutsikt och utgång till egen pool. Har hittat några hotell med dessa alternativ, men priset sticker iväg, fast det visste vi. Vi vill dock inte betala mer än ca 3000 kr för 4 nätter med frukost.

Som sagt, om någon har bra tips på något riktigt bra ställe får ni gärna rekommendera.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina