Rehabträning korsbandsskada

Främre korsbandsskada

Imorgon ska jag träffa en ny sjukgymnast. Det blir den tredje sen jag vred sönder korsbandet.

Rehabträning under kontrollerade former

Den första sjukgymnasten fick jag på vårdcentralen, men ortopeden tyckte inte att den träning jag fick där var under tillräckligt kontrollerade former.

Den andra sjukgymnasten hade jag på Onyx, men nu skulle hen byta lokal som låg i helt fel riktning från där vi bor och mitt arbete så det blev bara krångligt. Så imorgon ska jag träffa en ny och den mottagningen ligger väldigt bra till både vad gäller mitt arbete och hemmet.

ACL-rekonstruktion

I februari ska jag tillbaka till ortopeden i Halmstad för ett ev. ställningstagande av ACL-rekonstruktion. Det är viktigt att jag är "stark" i musklerna kring knät om det skulle bli operation. Bild från Koh Chang ca två veckor efter att jag vred sönder knät på väg ner till Thailand. 


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina