DNA-test från MyHeritage

Beställt DNA-test från MyHeritage

Jag har länge funderat på att göra ett DNA-test för att se vad det ger. Sagt och gjort, beställde hem DNA-test från MyHeritage.

Etnicitet uppskattning

Det tog ca 6 veckor att få svar, från det att jag fick det, tills jag skickade tillbaka det till Texas.
Jag är enligt DNA-testet 95 % finländsk men är tydligen lite grekisk-syditaliensk och mini-mini asiat.

MyHeritage

Storfamilj

Enligt DNA-testet har jag en "storfamilj" med 314 personer och 27145 st avlägsna släktingar. Hur säkert det är att vi är släkt vet jag inte. Har inte heller förstått hur jag ska kunna utläsa DNA-testet.

DNA-matchningar

Så här står det om mina DNA-matchningar: Du har för närvarande 27 459 matchningar.
Jag ska försöka forska vidare och se om jag kommer fram till något spännande.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina