Är jag pedagogisk?

Att vara pedagogisk

I dagarna två har jag varit inbjuden till workshops där jag har visat hur man går till väga i SharePoint gällande olika funktioner.

Efter dessa workshops har jag fått positiv feedback vilket gör mig glad även om jag inte själv visste att jag är väldigt pedagogisk. 

När jag var yngre hade jag en "dröm" om att utbilda mig till barnpsykolog, men jag borde kanske satsat på yrket pedagog?

Hur som helst är det väldigt roligt och tacksamt att få till mig den positiva feedbacken och att de som lyssnade och skulle lära sig kunde förstå det jag förmedlade.

Så vad är en pedagog egentligen?

Så här står det på Wikipedia: Pedagog kallas den som i sitt yrke använder sig av pedagogik i syfte att underlätta och befrämja inlärningen hos den undervisade.


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina