Varför kommer det ingen snö?

Vart är vintern? 

Nu är vi inne i slutet på Januari och den riktiga vintern är saknad.
Jag är normalt ingen person som gillar kyla och snö, men det borde det ändå vara en gnutta snö.
Detta mörker gör ingen gott. Hur det än är så lyser den vita snön upp. Så min fråga är, vart är vintern?

Promenera

I lördags gick jag och Joachim ut på en promenad. Vi skulle ta en promenad till affären och började med att gå i ett motionsspår för att sedan hamna utmed Fristadsvägen på vägen hem.
Det kändes lite märkligt att gå i skogen där mossan var grön och fåglarna kvittrade som om det vore vår.

Jag fick ihop 3 km tillsammans med Joachim (han brukar gå mycket längre när han går ensam) och under vår runda gick vi upp för en riktigt brant backe.

Tyvärr gjorde backen det väldigt tungt för den stackars ländrygg som bär mig, vilket resulterade i att jag dagen efter vaknade upp med sned och smärtsam rygg.

Kände av smärtan redan efter halva backen, men jag behövde ju komma hem så det var bara att kämpa på. Idag var det lika illa när jag vaknade upp men jag hoppas att det värsta släpper snart.


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina