Arts By Stina Illustrationer

Arts By Stina

Jag tänkte berätta om hur jag tecknar och målar. Att skapa och vara kreativ är en slags meditation och framförallt avkopplande. Jag tappar tid och rum - ibland lite för länge.

Arts By Stina använder följande material för mina illustrationer

  • Akvarellpapper oftast A4 210x297 mm, 300 g
  • Skissblock med glansigt papper, gärna oblekt som är enkla att teckna- och sudda på
  • Fineliners, både svart och med färg
  • Akvarellfärg
  • Gouchefärg, det täcker lite bättre vid behov
  • Ibland, men ytters sällan, använder jag akrylfärg

Illustration


Arts By Stina skapar, målar och illustrerar följande

  • Mandala former/mönster
  • Gärna sagofigurer
  • Blommor/växter

Gouche illustration


Växa med tiden

Under 2019 har jag lärt mig väldigt mycket framför allt att ha tålamod med min konst.

En stor hjälp har varit att skapa egna mandalas från noll som tar tid, kräver koncentration och precision. Jag är absolut inget proffs eftersom det är något svårt att få dessa mandalas helt symmetriska.

Jag hämtar min inspiration från bilder som jag hittar på Pinterest, Google och andra sidor sen skapar jag min egna version av det jag ser. I framtiden kanske jag kan skapa min egna inspiration från tex naturen.

Arts By Stina

Vill ni se min konst kan ni följa mig både på Facebook och Instagram under namnet artsbystina

Giraff i mandalamönster skapad med svart fineliners



0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina