Sevärdheter Dubai

Dubai, Mars 2018

Bilderna från Dubai som följer går inte kronologisk ordning, men läs gärna mer om min Dubairesa i mina tidigare inlägg.

Utmanade min flygrädsla

Min morbror jobbade i Dubai och därför passade det bra att kombinera nöje och träffa morbror med fru. Jag fick bo hos dem vilket jag uppskattar. Jag reste inte ensam, men min sambo var inte med tyvärr. Däremot flög jag tillbaka till Sverige ensam. Än en gång utmanade jag min flygrädsla.

Sveriges starkaste man

Startar på Landvetter. Här ser ni ryggen på Sveriges starkaste man. Tänkte först gått fram och be om ett foto med kunde faktiskt inte med.

Landvetter

Landvetter

Mellanlandning Istanbul

Dags att flyga till Istanbul för mellanlandning

Turkish airlines

Crowne Plaza fem stjärnigt hotell i Dubai 

Vi tog en lyx dag på en 5-stjärnigt hotell och köpte ett poolpass, värt pengarna.

Dubai

Burj Khalifa Dubai

Trotsa din höjdrädsla och åk upp i Burj Khalifa, det gjorde jag med skakiga ben. Helt klart en upplevelse.

Burj Khalifa

Burj Khalifa

Dubai Mall ligger i närheten av fontänen och Burj Khalifa. Stort och mycket märkesbutiker.

Vattenfall Dubai Mall

Dubai Fontain 

Fontänen var också en upplevelse men räkna med att du får trängas med folk. Var ute i god tid och hitta en bra plats att sitta på, men inte för nära fontänen då vattnet skvätter.

Dubai

Miljon bilar i Dubai

Som jag skrev tidigare, dyra och snabba sportbilar överallt.

Lamborghini

Dubai Marina

Dubai Marina

Atlantis Dubai

Är du i Dubai bör du åka ut till Atlantis och Plam-ön. Bara att åka tåget är en upplevelse.

Atlantis The Palm Dubai

Atlantis Dubai The Palm

The Walk

Sen kan jag rekommendera en dag på The Walk


Min mormor och hans fru bodde väldigt bra, nära Metron och sen var det ett plus att de hade pool på taket.


Kite Beach Dubai

Solnedgång över Kite Beach är inte fel och helt klart värt ett besök. Lite annan typ av räddningsfordon än vi har i Sverige. det är väl det som Dubai bland annat är känt för, alla dessa sportiga och dyra bilar. de fanns överallt.


Burj Al Arab Dubai

Där borta i horisonten ser ni Burj Al Arab



 Det finns väldigt många olika matställen på Kite Beach, här är ett av dem, SALT


Vill ni äta streetfood från någon av de här vagnarna är det bara att välja och vraka.







Vacker solnedgång


En moské som lyser upp i mörkret


Det finns många olika stränder att besöka i Dubai, här är en av de konstgjorda platserna, La Mer. Riktigt fint ställe.



Ett besök i gamla Dubai och Gold Souk tycker jag att ni ska besöka om ni är på plats.


 En tur i öknen är ett måste när man är på plats, även om det är en "turistfälla"



Nu har jag varit i Dubai och kan konstatera att jag inte behöver åka dit igen, men resan var helt klart till belåtenhet,

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina