Dubai Fontaine är magisk

Dubai Fontaine

Precis vid Burj Khalifa ligger Dubai Mall och utanför ligger Dubai Fontaine. Dubai Fontaine är en magisk fontän med spektakulär vattenshow.

Området kring Dubai Fontaine är en sagovärld

Vi gick omkring ett par timmar för att sedan se Dubai Fontaine showen. Vi satt på ett perfekt ställe för att få bra bilder på Dubai Fontaine. Området kring Dubai Mall och Burj Khalifa känns nästintill overkligt, som en sagovärld.

Dubai Mall

Jag har shoppat lite, måste ju passa på när vi är i ett shoppingmall. Dubai Mall är så stor att jag blev helt förvirrad där inne. Det är massor med folk överallt och höga ljudnivåer. Man går och går och går.

Sand i luftrören

Jag har i snitt gått 14 472 steg om dagen och totalt 101 308 steg på en vecka.
Det känns i fötter och rygg även om jag trots allt mår väldigt bra i värmen.
Tyvärr har jag blivit förkyld men jag mår inte jättedåligt som tur är, men jag tål inte denna torra luft. Mina luftrör gillar inte all sand och på grund av sanden får jag som krupphosta.

Här är bron över till dit vi gick för att titta på Dubai Fontaine


Vill du har bra utsikt över Dubai Fontaine kan du stå på baklkongen vid Appleshoppen inne på Dubai Mall


Åt andra hållet vid fontänen


Nu är det dags för magisk fontänshow. Det är dock svårt att fånga det magiska på bild.







0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina