Höga höjder på Burj Khalifa Dubai

Burj Khalifa, Världens högsta byggnad

Burj Khalifa är världens högsta byggnad och den finns såklart i Dubai.

Du kan åka upp till våning 124 på Burj Khalifa och sen gå upp till våning 125 eller åka upp till våning 148, då inkluderas våning 124 och 125 i priset.

Vi valde våning 124 på Burj Khalifa. Väl framme åker man upp i hiss som tar en minut. Det slår lock för öronen ganska rejält på vägen upp. Våning 124 ligger på 452 meters höjd.

Väl uppe i Burj Khalifa gick vi ut på en balkong där man kunde ta bilder. Där ute svajade det under fötterna och jag som är höjdrädd kände mig väldigt osäker. Jag vågade inte riktigt gå överallt för att ta bilder men fick några hyfsat bra ändå.

Jag rekommenderar att man bokar biljett i förväg till Burj Khalifa eftersom det blir dyrare om man inte gör det. Läs mer och boka biljett i förväg på Burj Khalifas egna sida. Här kommer mina bilder från Burj Khalifa.



Balkong

Utsikt


Dubai


Dubai Fontän



0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina