Gold Souk Dubai

Gamla Dubai - Gold Souk

De sista två dagarna efter att Johanna och Henke åkt hem och innan jag skulle åka gjorde jag inte så mycket. Johanna och Henke åkte hem på morgonen den 9 mars. Jag åkte hem på morgonen den 11 mars. Mitt plan lyfte 03.25, det var försenat. Skulle egentligen lyft 02,40.

Gold Souk Dubai

Fredagen den 9 mars åkte jag till gamla Dubai och Gold Souk. På Gold Souk Dubai kan du bland annat köpa souvenirer, kryddor, sjalar i kamelull och guld.

Det fanns flera män som ville sälja fejk klockor och väskor, men jag brydde mig inte om att kolla på dessa saker. Jag köpte ett par handgjorda tofflor och en kaftan i silke.

Dubai
Gamla delen av Dubai Deira

Precis innan Gold Souk gatan

Början på Gold Souk

Gold
Allt som glimmar är guld


Inte lika fancy som nya Dubai

Sjalar

Old Dubai
Lampor

Old Dubai
Kryddor

Mycket turister

Keramik

2 Comments

  1. Du får visa kaftanen vid tillfälle.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti
      Japp det ska jag göra. Katterna ska bara tillbaka till min mor, vill inte ha katthår på den :-) Kram Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina