Sista inlägget om år 2020

December, årets sista månad

December var en mörk tid både vad gäller avsaknad av sol och alla dessa människor som inte följer de restriktioner som är nödvändiga för att minska smittspridningen av corona.

December var inte bara mörk, det var en tid för pyssel och jag lärde mig att vika pappersstjärnor. Här kan du läsa hur du viker pappersstjärnor.

I slutet av november och hela december har jag besvärats av sår i munnen. Kan inte påstå att jag har fått riktig hjälp och vet inte varför det kommer. Läs mer om sår i munnen här. 

Det hela började redan i juni för att hålla på under hela sommaren. tror jag kunde räkna ihop till totalt 8 gånger under juni, juli och augusti. Sen var det lugnt ett tag för att återigen blossa upp.

Distansarbete

Hela december tillbringades hemma och det var fortfarande distansarbete som gällde. Vi åkte endast till affären eller apoteket när vi behövde, annars var vi bara hemma. Sambon behövde dock vara på sin arbetsplats.


Jag bakade saffransbullar och kolasnittar


Vi köpte en liten gungstol över Instagram som vi hämtade strax innan jul


Jullov och jul i Nora

Vi firade jul i Nora hos dottern. Dottern, hennes sambo och sonen är förövrigt de enda jag träffat under pandemin


Sonen räddade en katt som inte vågade ta sig ner från en skorsten som den lyckats sig upp på. den satt där från tidig morgon till sen eftermiddag och vi hörde den jama och trampa omkring för att tassarna troligen var helt iskalla och frusna.


Ja det var väl det. Nyår firade jag och sambon hemma på tu man hand och vi körde en klassiker med tacos. Helt perfekt om jag får säga det själv. Jag somnade innan tolvslaget i soffan, men det är ju ganska likt mig :-)

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina