Biopsi

Biopsi på käkkirurgin för att veta vad det är

Hörni, nu har jag äntligen varit hos tandläkaren, fått såren fotograferade och undersökta av tandläkaren. Tandläkaren trodde inte det var varken svamp eller aftösa sår, men trodde inte heller att det behöver vara något farligt. Tandläkaren trodde att det kanske kan vara något allergent eller autoimmunt.

För att utesluta "farlig sjukdom", för att få reda på vad det är för typ av sår och varför jag får dem är jag remitterad till käkkirurgin.



Remiss till käkkirurgin

Idag kom remissbekräftelse och även tid till käkkirurgin. Är lite nervös redan nu men bra att det tas på allvar. Har haft sår under överläppen ner mot tandköttet sen 29 november och de försvinner inte, de ändrar bara form och storlek. Har testat svampmedel som vårdcentralen skrev ut och receptfria aftemedel men inget tar bort såren.

Nu kan jag bara vänta tills jag varit på käkkirurgin och där har jag tid i början på februari.

Må väl


2 Comments

  1. Hoppas det kommer att gå bra med besöket hos käkkirurgin och att du får hjälp.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti. Tack så mycket. Ja det får vi hoppas :-)
      Kram

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina