Vandringstips Ryssby Klint

Rya Åsar, utsikt och halka

Hörni, förra helgen var det fantastiskt fint väder och jag ville ut i naturen då jag tidigare varit riktigt kass i ryggen. Hade ett smärtskov som heter duga och var sängliggande i fyra dagar innan det lättade.



Björbostugan

Vi tog bilen upp till Björbostugan för att jag skulle slippa knata upp för den branta backen upp till vandringslederna uppe på Rya Åsar.


Vädret var perfekt med minusgrader, sol och vindstilla.


Vår plan var att gå upp på Ryssby Klints utkiksplats


Ryssby Klint

Vi hade packat ryggsäcken med kaffe, smörgås och sittunderlag. Efter några kilometer kom vi upp på utkiksplatsen som verkligen levererade en vidunderlig utsikt. 


Jag passade så klart på att ta några bilder. Älskar att fotografera och föreviga.


Vi knatade på en bit till innan det var dags för fika.


När vi väl skulle gå tillbaka till bilen gick vi på en del som isigare än de andra och så klart slant jag med det opererade benet så att det högg till i det nya korsbandet och ryggen. Inte så bra kombination.
Lyckades i alla fall ta mig tillbaka till bilen med ömmande rygg och knä. På söndagen vaknade jag upp med mer ont i ryggen och ett ömt knä så klart.


2 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina