Vik en pappersstjärna

Tips på pyssel - vik en pappersstjärna

Hörni, inser att jag skriver ca ett inlägg i månaden, men hoppas det blir fler framöver. Tänker på när jag ska vara tjänstledig och plugga konst.

Nu har jag arbetat på distans under en längre tid och är mest hemma. Eftersom jag är mest hemma kommer jag på olika saker att göra för att få tiden att gå.

Förutom arbete, vanliga sysslor, motion, måla/teckna och annat pysslar jag. Jag har vikit stjärnor.
Det går att vika med bakplåtspapper eller typ papperskassar men jag beställde hem vintagetapet.

Vik en stjärna av papper

Vik en pappersstjärna

För att vika en pappersstjärna behövs följande:
  • Papper/tapet
  • Sax
  • Lim
  • Snöre
  • Linjal
  • Klämmor
  • Tålamod

De stjärnor jag vek har jag hängt upp på väggen, i fönstret och sen gjorde jag även en som jag satte på en lampa.


Här är den som jag vek och satte på en lampa i fönstret i sovrummet.

Lampstjärna

Här hänger några på väggen i vardagsrummet, blev väldigt dekorativt. Jag har satt upp dem med tejp för att enkelt flytta eller ta ner dem utan att skapa en massa hål i väggen.

Stjärnor på väggen

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina