Terapeutisk nervrotsblockad

Jag är supernervös

Idag är det dags för terapeutisk nervrotsblockad. Ska erkänna att jag är supernervös inför detta "ingrepp". Har precis descutanduschat kropp och hår. Väntar på min chaufför som ska köra mig, hålla handen och vara stöd, dvs min älskade sambo.

Jag har bett om lugnande innan för jag vet inte om jag klarar det annars. Löjligt kanske, men bättre att ha fått det än att få typ panikångest under ingreppet. Egentligen vet jag att jag kommer att klara det, men om jag inte vore nervös vore det nog underligt.

Har du gjort terapeutisk nervrotsblockad? 

Berätta gärna i så fall. Berätta gärna varför ni fått det och om det gav önskad effekt.

På mig ska de testa detta för att se om det ger smärtlindring ett tag eftersom de tycker att skadorna i ryggen är för komplexa för att operera. Att de inte vill operera är för att chansen till att bli bättre är mycket liten och det är stort ingrepp med lång rehabilitering.

Jag vet väl inte riktigt om jag ska skratta eller gråta åt eländet, men det är väl bara att acceptera.

Om rotblockaden ger önskad effekt, vilket jag verkligen hoppas på, men inte vet, så hoppas jag att kunna leva lite mer aktivt liv än nu. Att jag ska kunna gå promenader, umgås mer med kära, nära och vänner. Kanske till och med träna lite, yoga tex.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina