Vad har hänt sen sist?

Varför har det varit tyst på bloggen?

Tiden går och jorden snurrar trots att vi är mitt inne i pandemin. Jag har kämpat med att arbeta och efter arbetet har jag varit ganska sliten i ryggen, vilket har orsakat bloggtystnad. Det har helt enkelt inte funnit kraft att sitta vid datorn hemma, det är enda anledningen.

Distansarbete

Nu arbetar jag hemifrån varje dag sen 1,5 vecka tillbaka. Innan de nya restriktionerna kom var jag på kontoret några dagar i veckan. Tyvärr behöver jag åka kollektivt hem från arbetet, till kontoret får jag skjuts, och jag känner mig inte alls bekväm med att åka kollektivt då det för det mesta är väldigt trångt på bussen.

Kaffekopp


Vad har hänt sen sist?

Det har egentligen inte hänt så mycket, vi är mest hemma eller ute i naturen. Jag målar när ork och inspiration finns. Vi tittar gärna på bra serier och tänder flera ljus i höstmörkret. Återhämtning och vila är också viktigt.

Rya Åsar Borås


Rehabträning korsband

Jag har inte varit hos sjukgymnasten på länge, dels pga restriktionerna och dels för att ryggen helt enkelt inte pallar den sortens träning. Blir helt ärligt sämre. 

Korsbandsoperation

Hemmaträning

Därför kör jag lite hemmaträning och framförallt träning ute i skogen och på vandringleder, jag tycker det är superbra träning eftersom det ofta är kuperad terräng. sen behöver jag träna på annat vis också men känner ändå att det är tillräckligt for now.

Sovmorgon på en arbetsdag

I skrivandets stund väntar jag på att börja arbeta senare idag pga en Skypeutbildning i eftermiddag. Börjar kl. 12.15 idag och det var väldigt skönt med sovmorgon.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina