Hösten 2020

September

September var fortfarande varm och mycket tid tillbringades utomhus. Jag gick på ansiktsbehandling som jag hade fått i presentkort på 50-årsdagen. Åkte fortfarande till kontoret några dagar i veckan och några dagar distansarbete. Bra med variation.


Vi köpte nya köksstolar. Det var dags liksom. de tidigare stolarna hade vi fått gratis som vi hade målat och klätt om. De sålde vi vidare efter att vi fått hem våra nya stolar.


Jag tog beslutet att studera och ansökte om tjänstledighet. Du kan läsa mer om beslutet om att ta tjänstledigt här.


Vi var som sagt ute mycket i naturen. Jag gick en mil och den rundan tog totalt 3 timmar. Helt galet för att vara jag. För 3 år sedan klarade jag knappt av 500 meter utan att ryggen kollapsade. Okej, jag ska väl erkänna att jag inte var så tuff efter denna runda och låg mest ner i dagarna två. Men så skönt att jag fixade det.

Hur mysigt är det inte att sitta i skogen och dricka det där kaffet och bara insupa atmosfären bland träd, mossa och sjöar? Kan det bli bättre?


Oktober

Ja vad hände i oktober? Knappt så jag minns det själv. Nu ska vi se. Jo samma här, varvade arbetet på distans och på kontoret, många koppar kaffe blev hemma under arbetet.


Jag skaffade ny mobil och blev helt fascinerad av kameran. Det är en Samsung Galaxy S20 Ultra. Läs mer om mobilen här


Jag målade eller det gör jag ofta, men här testade jag en annan teknik med en ny pensel.


Eftersom vi varit ute och kommer att vara ute mycket tyckte jag det var dags för ett par fritidsbyxor till. Vi köpte likadana jag och sambon.


Hösten gjorde sig påmind med alla vackra färger. Det blev flera långa turer i skogen. Att promenera i skogen är som balsam för själen. Jag bloggade väldigt sparsamt under oktober och november.


November

November var en månad då det bara var distansarbete och därav orkade jag inte blogga så mycket. Att sitta vid datorn är ganska krävande och när jag har arbetet klart brukar jag inte använda datorn mer. Mest för att det ger smärta i bröstryggen och då behöver jag ligga ner för att avlasta. Här kan du läsa om vad som hände i november

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina