Har du julstress?

Två dagar kvar till julafton 

Nu är det två dagar kvar till julafton och lite lätt stress börjar komma över mig.

Inte för att det blir något stordåd men det är ändå mat och annat som kan fixas innan julafton och min rygg vill inte riktigt vara med mig. Jag får ta lite i taget och sen hjälps vi åt, jag och Joachim.

Har du julstress?

Hur är det för dig, är du klar med det mesta?

Vilsen jakthund

Vi är husvakt och idag åkte vi ut för att kolla till lite och strax innan vi skulle åka kom det en vilsen jakthund, som tur var hade han ett reflexhalsband med telefonnummer som jag ringde. Melker, som hunden heter, kom till rätta tills slut.


Inget kött

Igår storhandlade vi och det var verkligen en upplevelse. Normalt köper vi minimalt med kött då jag inte äter kött alls och Joachim äter bara ibland. Men nu till jul vill de som äter kött ha det vanliga på julbordet. Vilken skillnad på prislappen när vi handlar, notan slutade 2491 kr.


Ugnsgriljerad kålrot

Till mig blir det ugnsgriljerad kålrot och honungsgratinerad brysselkål och grönkålspaj, lite räkor, lax och ägg.

Helst hade jag velat göra som Johanna och Henke. Njuta på stranden med en paraplydrink..Vad gäller julklappar kommer jag och Joachim inte köpa något speciellt till varandra. Vi köpte istället skarplotter till oss



Biokväll

Vi har även planerat in att vi ska gå på bio samt gå ut och äta en kväll. Det räcker gott och väl för oss. Sen ska det även planeras in lite semester i semestern som kommer i mars. Nu ska jag baka kolakakor.


 GOD JUL 

2 Comments

  1. lycka till med skraplotterna.
    Har beställt varsin jultallrik på en restaurant här i byn.
    Lite julpynt har vi i huset också.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti

      Tack, tyvärr blev det ingen stor vinst.
      Låter trevligt. God fortsättning.

      //Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina