Vad brukar du har på julbordet?

Hoppas julafton var till belåtenhet?

Vi hade en trevlig julafton med mycket god mat, trevligt sällskap och oväntade julklappar.
Katterna fick också julklappar. Väldigt uppskattat.


Min son, svärmor och svägerska var här och vi umgicks hela dagen. Min son avvek lite tidigare då han skulle till sin far.

Vad brukar du har på julbordet? 

Två måsten för mig på julbordet är clementiner och grönkål. Vi hade det sedvanliga på julbordet till dem som äter kött samt sill. Jag nöjde mig med grönkål (långkål) grönkålspaj, brysselkål, potatisgratäng, räkor, ägg och lax.

Just det, när det gäller viktväktarna och registrera poäng är det svårt att hålla mig inom ramen. Men jag registrerar även om poängen blir skyhöga. Snart återgår jag till det normala så det är lugnt.


Hembakade kola snittar till kaffet är inte fel till jul.


Sonen beställde revben till julbordet.



Honungsglaserad Brysselkål

Jag testade att göra en ny variant av brysselkål. Dessa är honungsglaserade och sen har jag ringlat över olivolja och samt hackade valnötter.


Här har jag dukat, inget märkvärdigt men ändå mysigt


Nu väntar flera dagar med ledighet utan måsten...eller imorgon har vi ett ärende, men efter det är det fritt fram för slappardagar tjugofyra-sju om vi det önskar.

God fortsättning

2 Comments

  1. Vi firade hemma i huset i Huay Yang.
    Beställde god julmat från restaurant.
    Förvånansvärt bra.
    Vilken fin kisse ni har.
    God fortsättning önskar Titti.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät mysigt. Ibland är det enkla bäst.
      Tack, ja Misse är fin. VI har två katter :_)
      Tack detsamma.
      Kram Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina