Drömhus med tropisk känsla

Visst är det så att många går i husdrömmar?


Tänk er drömhuset med gigantisk altan och bubblande pool/jacuzzi. Det vore drömmen, i alla fall min dröm. Det finns mycket inspiration och länkar till återförsäljare på http://www.weber.se/

Mitt drömhus ligger utanför stan

Mitt drömhus ligger utanför stan, gärna nära sjö eller hav. Jag vet inte hur det är för andra, men att se vatten på avstånd är väldigt avkopplande och ger en härlig känsla inombords.

När jag vaknar på morgonen vill jag kunna öppna dörrarna på glasverandan och släppa in doften av dagg från det nyklippta gräset. Höra fåglarna vissla i kör se solen komma upp vid horisonten. Min dröm är att ha en uteplats kopplad i direkt anknytning till glasverandan med en pool/jacuzzi i ena delen.

Uteplatsen måste vara stor och rymlig och passa för både fest och avkoppling, det bästa vore om den är uppdelad i två sektioner. För bästa känslan ska det vara mycket växter och palmer i olika storlekar för en varm och tropisk känsla.

Poolområdet ska vara en aning upphöjt där det också finns plats för några solsängar. När man relaxar i poolen ska man kunna se ut över trädgården och förhoppningsvis ner till vattnet.

En nivå ner finns en del för avkoppling med relaxstolar, härliga exotiska växter och mysig belysning, gärna med lite tak över för att kunna välja om jag vill ha skugga eller titta upp på de fluffiga molnen.

En bit bort, mot glasverandan ska det finnas matplats där vi ska kunna avnjuta frukost, lunch och middag. En rejäl grill och ett enkelt men funktionellt ute kök ska det också finnas.

Det bästa med renoveringar är att få göra om allt precis som jag vill ha det. En dag ska drömmen bli sann.

Hur ser ditt drömhus med uteplats ut?


Kategorier: Drömhus, Uteplats, Altan, Pool, Jacuzzi, Trädgård, Weber, Swimmingpool, Gårdshus, Byggkemi, Blomlåda i betong, Hemma i Sverige

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina