Jag har blivit med cykel

Tant Grön El-cykel

Jag har länge funderat på cykel men varit väldigt tveksam på grund av de komplexa besvär jag har med ryggen. Av erfarenhet har jag upplevt att sitta på en sadel komprimerar kotorna i ryggen och påverkar den negativet samt att trampa är en belastning för densamma. Men sen tänkte jag att en el-cykel borde underlätta. 

El-cykel mini

Sagt och gjort, jag köpte mig en el-cykel av modell mini. För det ska vara enkelt för mig att komma upp på cykeln och stiga av. De större modellerna passar inte mig, dels för att jag inte är så lång och dels för just ryggen. Sen hittade jag ingen el-cykel med mindre ram som passade mig.


El-cykel


Val av el-cykel

Vid köpet av cykeln valde jag även att byta sadel, till en en modell större med bredare sitt-yta på grund av just ryggen och det har varit positivt. Jag har givetvis köpt hjälm också, lås, kätting, pump och ringklocka. Pling-pling snart ser du mig kanske Swisha förbi.

El-cykel mini fördelar

  • Får hjälp i uppförsbackar vilket gör det hela lättare
  • Smidig, lätt och nätt cykel
  • Jag kan välja att cykla vanligt eller använda elmotorn
  • Lätt att stiga på och av
  • Söt

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina