Spinal stenos

Ett jäkla besvär 

I lördags var bägge barnen här. Jag lagade middag och efterrätt och vi åt tillsammans. Jättemysigt. 
Jag stekte nötkött, gjorde stekt potatis och sallad till det hade vi kalla såser och tzatziki. Till efterrätt blev det paj med björnbär, blåbär och jordgubbar. Johanna klippte Jimmy och Joachim efter maten. 

Mitt i denna trevliga stund fick jag ont och det kändes som jag blev extra svag i benen och hade svårt att gå. Tog smärtstillande och efter några timmar kändes det lite bättre.

På söndagen kände jag mig lite bättre och vi åkte till IKEA eftersom vi behövde hissgardin till köket och två mattor. Efter att vi gått en-två timmar på IKEA kom smärtan igen. Jag bet ihop. Vi åkte till Mc Donalds och sen en liten sväng till Polisens dag, men jag kände att jag fick svårt att gå och bara ondare.

På hemvägen däckade jag i bilen av att jag hade så ont och var tvungen att ta smärtstillande igen. 
Idag är det värre och inatt ska vi inte tala om trots morfinpreparat. 

Nu är det ju så att smärtan avtar om jag vilar/ligger, men blir påtaglig om jag går och när jag går måste jag vara framåtlutad.

För er som inte vet vad spinal stenos är kan ni läsa här. Det är ganska ovanligt att man har spinal stenos om man är under 50 år.

http://www.1177.se/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Spinal-stenos/

Jag har spinal stenos på tre olika ställen i ländryggen.
Just det, idag kom beslutet från FK, där jag blev beviljad högriskskydd, vilket jag är tacksam för då jag är riktigt dålig flera gånger per år och har ofta många sjukperioder, ibland kortare och ibland längre.

Skulle ha rehabtränat idag men fick så klart avboka, vilket är så trist!


2 Comments

  1. Skönt du fick beviljat högriskskydd.
    Att det ska finnas så många besvärliga sjukdomar.
    Hoppas du snart mår bättre.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Ja det var skönt.
    Visst är kroppen märklig. Bättre blir jag aldrig men ibland är det mer överkomligt än andra perioder.
    Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina