Sandsken i Od

Badplatsen Sandsken 

För några veckor sedan åkte vi till Sanskens badplats i OD. Det var också en ny badplats som vi inte besökt tidigare. Vi gillar att åka på roadtrips, jag älskar att fota och fotar gärna inifrån bilen under våra roadtrips.


Vi gillar också att utforska och besöka helt nya platser. Sen åker vi gärna tillbaka till plaster som vi gillar extra mycket. 

Sandskens badplats

Sandskens badplats är väldigt fin. Badplatsen är inte stor men lagom utan att vi behövde trängas med de andra badgästerna som kom efter oss. Vi var ute i ganska god tid och kom först till platsen.

Sjön är väldigt långgrund och när vi var där skulle jag testa att bada, men dels var det lite väl kallt för min smak och sen var det som sagt långgrunt, så pass långgrunt att det blev ansträngande för knät att jag bara gick ut tills vattnet nådde höfterna. Sen vände jag och haltade mig tillbaka till stranden. Joachim tyckte vattnet var alldeles för kallt och doppade bara tårna.

Textil i OD

Vi har varit i OD förut men då besökte vi bara Textil i OD. Du kan läsa om det besöket i detta inlägg. Textil i OD har blivit mycket större sen vi var där. Textil i Od har mycket inredning, möbler och inredningsdetaljer mm. Väl värt ett besök.



Badplatsen i OD

Badplatsen vid Sannum i Od är en långgrund badplats med brygga, här finns en mindre sandstrand och gräsmatta samt en grillplats. Sandsken är en grund sjö med ett störst djup på ca 12 meter. En fin badplats, lämplig för barnfamiljer. Vid badplatsen finns brygga, grillplats, picknickbord och torrdass. Sandsken är grund sjö med fin sandbotten. Läs mer på Västsverige


Vandringsled runt Sandsken

Runt Sandsken går en Vandringsled som är 13 km och den passerar förbi badplatsen. Den vandringsleden låter intressant och det kan vara en framtida utflykt. 

Solbada

Nedan bild tog jag när jag solade. Jag blir lätt rastlös av att bara ligga still i solen och behöver sysselsätta mig på något sätt genom att läsa en bok, lyssna på podd eller fota olika vinklar och vrår. Solpressa i flera timmar är inte min melodi.


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina