Från svart till ljusare hårfärg

Ljusare och naturlig hårfärg

För ett par månader sedan bestämde jag mig för att sluta färga håret svart, tror jag har haft svart hår de senaste 5-8 åren. Sist jag lade i ny färg i håret var innan min födelsedagsresa till Barcelona februari.

I måndags var jag på salong CLEO i Borås hos Jenny som satte folieslingor och toppade håret.

Om du tittar noga på bilden (även om bilden är lite suddig) ser du att det är en utväxt på ca 4-5 cm. Den naturliga hårfärgen är lite grå och lite ljus cendré.

Förebild

Förebild


Eftersom håret har varit svart i många år och endast utväxten hade min naturliga hårfärg var det inte helt lätt att ljusa upp håret på en enda gång.

CLEO Borås


Jag behöver gör en eller två omgångar till med folieslingor innan håret har fått den ursprungliga nyansen. Tanken är att jag ska tillbaka till CLEO och Jenny efter semestern, troligtvis i slutet på augusti eller i början, mitten på september. 

Jag blev supernöjd med första omgången med folieslingor, det blev en varm nyans som passar hudtonen. Håret ser fräschare ut med en fantastik lyster. Sen passar färger mina glasögonbågar riktigt bra också.

Efterbild

Efterbild hårnyans

Jo jag måste bara visa bild på den söta lilla salonghunden som förövrigt var riktigt tillgiven och gosig.



0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina