Ulricehamn - Molla - Fristad

Fira sonen i Ulricehamn

Den 7 juli fyllde sonen 29 år men vi skulle hem till honom på söndagen samma vecka. Vi började dagen med en motionsrunda.

Jag älskar att gå i naturen när jag motionerar men går inte gärna själv i skogen men när Joachim är med gör jag gärna det.

Borås

Kalas i Ulricehamn

Vi var hos sonen vid 15-tiden som bjöd på kaffe, tårta och bullar. Vi var hos sonen i ett par timmar, pratade och hade trevligt. Han har en fantastik utsikt över Ulricehamnssjön från sin balkong. 
Efter kalaset åkte jag och Joachim ner till Ulricaparken och bryggan i Ulricehamn. Det är väldigt mysigt att gå där.

Ulricehamn

Bryggan Ulricehamn


Här vid Ulricaparken finns detta fina hus, vi tror det är ett bryggeri eller liknande

Ulricehamn

Visst är det något magiskt med vatten, sjöar och hav? Skulle gärna vilja bo vid vattnet och det är nu vi verkligen saknar vårt hem i Thailand där huset bara ligger ett stenkast från havet.

Ulricaparken Ulricehamn

Vid strandkanten i gräset låg det flera änder som jag gärna ville fotografera och jag smög försiktigt fram för ta några bilder. Jag vågade inte gå för nära för jag ville inte skrämma dem.

Änder

När vi var klara med Ulricehamn åkte vi vidare mot Molla

Molla Bokskogar

Joachim och jag hade vid ett tidigare tillfälle sett en skylt om Molla Bokskogar och tog vägen genom Molla efter att vi varit hos sonen i Ulricehamn. Sen hade Joachim fått tips från en kollega om en fin badplats som vi också letade upp. Det är den som är på bild nedan.

Sjöutsikt

Denna badstrand/plats var väldigt rogivande och vacker. Om det blir lite varme och bättre väder då ska vi åka dit och bada samt gå i bokskogarna. Är det för blött kan vissa delar av vandringsleden vara mycket hal och jag vill inte utmana ödet med tanke på knät.


Efter att vi inspekterat platserna i Molla åkte vi vidare för att köpa take-away.

Thaimat i Fristad

Vi beslöt oss för att köpa thaimat i Fristad och medans vi väntade på att maten skulle bli klar kollade vi runt lite vid Fristads f.d. Stationshus. Byggnaden är numera en privat fastighet och det finns ett café på bottenvåningen som inte var öppet nu. Förövrigt var maten supergod.

Fristads Station

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina