Du behöver hålla dig så isolerad som möjligt

(O) frivillig isolering

För några dagar sedan ringde telefonen och den som var på andra sidan luren gav mig ett glädjande besked. Nytt operationsdatum är satt för nytt korsband, äntligen!

Enligt tidigare planer skulle jag opererats den 9 april, men den tiden ställdes in på obestämd till.

Under samtalets gång fick jag också till mig att jag ska hålla mig så isolerad som möjligt innan det är dags för operation.

Sagt och gjort, nu arbetar jag på distans fram till operationsdagen och håller mig isolerad från andra människor så mycket jag kan, förutom min sambo då, vi bor ju ihop så det är svårt att inte vara nära.

Jag undviker i största mån att gå till affären, posten och såna saker om jag inte "måste". Annars är jag gärna ute i friska luften och motionerar. Igår tog vi en rejäl runda eller den var i alla fall rejäl för mig. Vi knatade ihop 6 km. Först gick vi en runda på lite drygt 4 km.


Egentligen om vi eller rättade sagt jag hade varit smart, skulle vi åkt hem efter dessa 4 km då känt började strejka i slutet.


Envis som jag är åkte vi vidare till ett annat motionsspår och gick ytterligare 2 km.


Den första rundan vi gick var i ganska svår terräng i alla fall om en som jag har trasigt korsband och en kass rygg.


På dessa stigar fick jag hela tiden titta ner i marken för att inte trampa snett och ev vrida sönder knät ännu mer. Nu gick det bra även jag snavade till lätt några gånger.


På vägen mot bilen efter sista rundan, hoppade denna lilla krabat fram och ville hälsa på oss.


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina