Växa med förändringarna i livet

Förändringsbeslut

Nu var det ett tag sen jag skrev, men det blir så mellan varven.
Idag ska jag skriva om förändringar in livet och beslut.

Jag har tagit två beslut, det ena är att börja träna på gym, förutom min rehabträning för knät och ryggen, eller egentligen kommer jag att rehabträna på gymmet. 

Tanken är att jag ska stärka upp mina muskler i kroppen med mer än bara hemmaträning och promenader.

Det som är bra är att jag går till ett plats där målet är att träna och jag har bestämt mig för att träna 2-3 ggr/vecka på gymmet. Rehabträningen för knät måste jag ändå göra varannan, var tredje dag.

Igår var jag ute på en motionsrunda och det var fantastiskt väder, som en sommar dag. Jag gick i shorts och T-shirt. Ortors behöver jag ha för att kunna gå något fortare än utan. Ortosen stabiliserar knät och det känns tryggt

Motion

Den sista biten hem utmanade jag mig själv i en brant uppförsbacke, det var kämpigt, men gick jättebra.

Träning

Äntligen hemma, svettig och nöjd med nästan 3 km


Det andra beslutet jag har tagit är något jag funderat på länge, men eftersom det är ett känslomässigt beslut är det inget man gör över en natt. Det kräver mycket funderingar och tillbakablickar för att komma fram till vad som är bäst för mig. En viktig förändring i mitt liv.

Jag känner mig nöjd med de förändringar som jag har valt att göra i livet, allt för att må bättre både psykiskt och fysiskt. 


Kan lugna er med att det sista beslutet inte har något med mig och min sambo att göra.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina