Har du provat tobaksfritt snus?

Tobaksfri

Alla ni som läser min blogg vet att jag har varit rökare.

Sluta röka

Jag har slutat flera gånger och börjat lika många gånger. De flesta gånger som jag har “slutat” röka har jag gjort det för att jag inte hade något annat val eller det hade jag egentligen, men situationen krävde det.


Tobaksfri

För att kunna sluta röka och blir tobaksfri måste du vilja det av egen vilja och inte för att du kanske är gravid eller för att du tex ska operera dig. Så var det för mig, de gånger jag slutade var just på grund av de orsakerna, vilket innebar att när det inte längre var “tvunget” att låta bli cigaretterna kunde jag lätt börja igen.

Allt eftersom åren gått har jag insett att jag inte behöver cigaretter och att de inte ska få bestämma över mig och övergick därför till e-cigarett. En sån där med nikotinjuice. Tyvärr insåg jag efter ett tag att det inte hjälpte att bli kvitt begäret efter cigaretter. Det blev faktiskt tvärtom, jag sög på den där e-cigaretten hela tiden.

Tobaksfritt snus

Jag valde då att lägga ner e-cigaretten och övergick till tobaksfritt snus.

Det finns tobaks- och nikotinfritt snus att välja mellan med en massa olika smaker och märken, det är bara att testa sig fram. Fördelen med dessa snussorter är att de inte färgar tänderna bruna och sen luktar man inte illa från munnen, bara fördelar.

För egen del är det tobaksfritt snus som gäller och vem vet, en dag övergår jag kanske till snus som är helt fritt från nikotin också. Men det kommer när jag är redo.

Om du ska sluta röka eller sluta med tobakssnus och tycker det är svårt att lägga av helt, välj då något av alternativen mellan tobaks- eller nikotinfritt snus, det är mycket bättre och hälsosammare än både tobak i snus- och cigarettform.

Hälsosammare liv, Nikotinfritt snus, Sluta röka, Sluta snusa, Snusbolaget, Tobaksfritt snus, 

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina