Hobbykonstnär

Tålamod, teknik och avkoppling 

Jag har alltid gillat att måla, teckna och skissa men jag har aldrig varit speciellt bra på att måla med färger. Skissa och teckna fungerar bättre.

Under flera år har jag målat med akrylfärg men på senare tid har jag blir väldigt förtjust i akvarell även om det innebär tålamod och teknik men också avkoppling.



Akvarell

Att måla med akvarell är inte speciellt enkelt, det krävs tålamod och många övningstimmar. Är jag duktig? Nej, men jag blir bättre och bättre. Jag försöker lära mig olika tekniker på egen hand, tittar på Youtube, läser och tittar i böcker.

Akvarell - Mixad målning


Egen stil

De flesta konstnärer har en egen stil men jag har aldrig haft en "egen stil" utan målat eller tecknat det jag känt för stunden.

På senare tid har jag blivit förälskad i att måla och illustrera blommor. Jag övar och övar. Akvarellmålning är tålamod, teknik och avkoppling.

Arts By Stina

Vill ni se mina målningar kan ni följa mig på @artsbystina på Instagram eller på Facebook

Akvarell - mixad målning, Ballonger

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina