Nyårskrönika 2018

Nyårskrönika - Hejdå 2018

Jag började det nya året med att vara ledig som många andra. Har funderat lite fram och tillbaka på om jag skulle skriva en nyårskrönika med tillbakablick på 2018 och beslutade mig för att göra det.



Januari 2018 - läs alla inlägg här

Jag började gå promenader och det började ganska bra, vilket var ganska otippat, med tanke på att jag hade gått med kryckor/krycka i flera år.  Sen den 3 december 2017 hade jag varit ute och motionerat 5 gånger och varje gång minst 3 km.

Jag bestämde mig för att åka med till Dubai och hälsa på min morbror som arbetade där. Åkte med min mor och hennes man. Min dotter och hennes kille åkte också med. 

Fick brev från Strängnäs där det stod om undersökningen (rucktest/smärtutredning) och ryggkirurgen hade lagt till en diagnoskod M460 som betyder: Entesopati i ryggraden. Nu kan jag lägga till fler fel i ryggen då.

Vi bokade en ny resa till Thailand som skulle bära av i juli 2018.

Februari 2018 - läsa alla inlägg här

Jag fyllde 48 år och funderade på balans i livet. Balans i livet är viktigt och det är viktigt att kunna få vara den man är.

Februari var en tuff månad rent kroppsmässigt för jag hade ett riktigt jobbigt skov.

När jag började må bättre var det dags att förbereda inför Dubai resan som gick av stapeln den 28 februari.

Mars 2018 - läs alla inlägg här

Mars bestod av ökensafari, solnedgångar, shopping och upplevelser i Dubai.
Vi bestämde efter många diskussioner att sälja vårt hus i Thailand. 

April 2018 - läs alla inlägg här

Vi var på bio och såg Tom Raider med Alicia Vikander. Jag skrev om plastkirurgi, roadtrips och andra resor.

Maj 2018 - läs alla inlägg här

Kan börja med att berätta om blommorna jag fick på jobbet. Dessa fick jag som tack och uppskattning för väl utfört arbete då jag var var utlånad från Området till en av våra sektioner som extra stöd och resurs. Inte varje dag man får blommor av en teamchef för väl utfört arbete.

Vi fick kanonväder med sol och härlig värme, vilket skulle bli början på en riktigt varm sommar i Sverige. Den varmaste på länge.

Det blev en roadtrip till min dotter och hennes kille i Nora. Nora är en riktigt mysig stad och jag skulle verkligen kunna bo där.

Shoppade ganska mycket nya vårkläder. Älskar att shoppa och måste hejda mig själv ibland :-)

Juni 2018 - läs alla inlägg här

Jag klippte av håret en bra bit vilket var välbehövligt.
Vi tog med svärmor på roadtrip och åkte utmed kulturvägen i Skaraborg. Jag och Joachim badade för första gången på flera år i Sverige. 

Juli 2018 - läs alla inlägg här

Vi firade Jimmys 27:e födelsedag.
Det blev äntligen semester och dags för att åka hem till Thailand.
Vi besökte Ayutthaya, den historiska parken norr om Bangkok.

Augusti 2018 - läs alla inlägg här

Semestern tog slut och vi åkte hem från Thailand. Dags att börja arbeta efter en skön semester. Vi firade Johannas 25:e födelsedag.

September 2018 - läs alla inlägg här

Hösten började smyga sig på och stormen Knud hälsade på.
Jag bestämde mig för att bli medlem i viktväktarna för att bli ännu mer hälsosam.
Klickade äntligen hem en matberedare, vilken är guld värd.

Oktober 2018 - läs alla inlägg här

Roadtrips, brittsommar och Spa bestod oktober av.

November 2018 - läs alla inlägg här

Antikmässa och retroinköp var några av händelserna som november bestod av.

December 2018 - läs alla inlägg här

Vad hände i december? Knappt jag kommer ihåg. Mycket jobb och mycket vila.
Julen kom och julen försvann. Ingen direkt snö att prata om, men slutet av 2018 och början på 2019 bestod av en ny storm.

Reflektion över året som gått

Det är så mycket jag har insett och förstått bättre än tidigare.
Jag har lärt mig mycket om mig själv och andra.
Jag har insett vad som är viktigt i livet och vad som inte behöver läggas energi på. Har insett vilka som betyder mest för mig och vilka jag betyder mindre för. Sorgligt men sant.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina