Sol, regn och vindar är lika med Oktober

Välkommen oktober 

Vilket väder vi har, ena stunden sol, andra stunden regn och vinande vindar.
Kallt, rått och grått.

Kom hem från jobbet för ca 1½ timme sen. Käkade en lätt lunch eftersom jag varken hade ork eller inspiration till någon avancerat.



Reumatiskt skov

Jag har legat hemma sjuk i skov så idag var det min första arbetsdag.

Har verkligen mått skit och haft obehagligt ont i min rygg. Varit sängliggande i stort sett sen i lördags. Har mest sovit och tittat på tv. I måndags visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, kunde inte stå, gå eller sitta som en normal människa.

Skovet började egentligen redan förra veckan eller veckan dess för innan och men då var det hanterbart, men till slut gick det dock inte längre, jag var helt enkelt tvungen att lyssna på min kropp.
För dig som undrar vad ett skov är, betyder det att det är en tillfällig försämring av ett sjukdomsförlopp eller en kraftig stegring. Skov kommer och går och de går aldrig att förutspå eller förebygga.

Lyssna på kroppen

Det är något jag behöver jobba på, att lyssna på kroppen. Är ganska dålig på det och kämpar lite väl länge vilket ofta inte blir bättre. Nu känns det ändå som om det värsta har släppt även om jag är långt ifrån smärtfri om jag jämför med min skala på "smärtfri".

Stinaz Resor på Instagram

Nu i skrivandet stund la jag upp en story på Instagram som ni kan se på @stinasresor där ser ni mig precis som jag ser ut med dubbelhakor.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina