Bröstreducering av medicinska skäl

Morgonkoppen är den bästa koppen

Åh så härligt att vakna upp utan nåt alarm, doften av färdig bryggt kaffe och lite prassel från tvättpåsarna som Joachim sorterat. Nu vi lediga ledig i fyra dagar och det är väldigt välkommet och välbehövligt!

Nu hoppas jag att en del av min bröstryggs smärta minskar och att nästa vecka på jobbet blir lättare. Min tanke var inte att jag skulle behöva vara hemma från jobbet en enda gång denna månaden. Håller tummarna för det!

Reumatiskt skov

Eftersom sjukdomen går i skov blir det så att vissa dagar ger mig en högre arbetsförmåga än andra, men det går inte att förutsäga och variationen kan vara stor, även på en och samma vecka.
Större skov förlöper också periodvis under året och på grund av inflammatorisk trötthet som följer med sjukdomen, har jag mindre uthållighet, högre grad av uttröttbarhet och det är ett tillstånd som inte går att påverka med varken mediciner eller träning. 

På fredag ska vi till våra vänner C & N för middag och övernattning i deras stuga. Det ska bli mysigt!
Det sköna med dem är att jag kan vara precis som jag är hemma dvs behöver jag lägga mig att vila så kan jag göra det. C & N är de som ska med oss till Thailand i sommar.

Just nu är sambon ute på sin motionsrunda på ca 1 mil som jag gärna hade följt med på om jag hade kunnat.

Bröstreducering av medicinska skäl

Angående bröstreducering av medicinska skäl så hoppas jag verkligen att det går igenom, för jag vet att det skulle underlätta så mycket för mig. Min BH-storlek varierar lite beroende på omfånget under brösten, men då när jag kunde ha BH, utan smärta, köpte jag oftast storlek 75 E alt 80 DD. 

Bröstreducering

Vid en bröstreduktion avlägsnas fett, bröstvävnad, hud och vårtgården flyttas upp i nivå med bröstvecket. Vid behov minskas även vårtgården. Bröstvävnaden formas om och bröstet får ett fastare och ofta mer estetiskt tilltalande utseende. Ingreppet ger även möjlighet att jämna ut storleksskillnader mellan brösten. Ingreppet motiveras vanligtvis av medicinska skäl som värk ifrån axlar, nacke och bröstrygg, men medför ofta även betydande estetiska förbättringar.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina