Vart tog semestern vägen?

Sol ute, sol inne, sol i hjärtat och sol i sinne

Nu är det två veckor sedan jag började plugga igen. Direkt från semester till skolbänken.

Jag har börjat på konst fortsättningskurs som också är på distans precis om konstgrundkursen på VT var.

Jag pluggade fram till 18 juni, sen blev det 4 veckors stressigt och intensivt arbete, innan det var dags för den efterlängtade semestern.

Trots att vi hade lite "otur" med vädret under dessa veckor var det en upplevelserik tid med många utflykter, många mil i bilen och på fötterna, mysiga och roliga stunder med vänner och familj.

Vi hade ca 1,5 vecka med härligt varmt och soligt väder. Resterande tid bestod inte av solsken med klarblå himmel, men det var fortfarande bra temperatur och vilket var positivt. 

I-landsproblem, jag vet, men när en har längtat efter semester och vädret varit sjukt bra en lång tid innan dess kunde vi bara hoppas att vädergudarna ville oss väl. Det blev inte riktigt så men vi gjorde det bästa av semestern ändå.

Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder, var det någon som myntade.

Vi började semestern med att besöka min goa kollega S på deras gård.

Hon är så händig med blommor och efter ett par riktigt trevliga timmar hemma oss dem frågade hon om jag ville ha med mig lite hem. Sagt och gjort. Här är den magiska bukett jag fick.


Jag kommer skriva separata inlägg om våra roadtrips, vandringsturer och allt annat som vi gjorde på semestern. Det finns några platser jag bara måste tipsa om.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina