Vart tog jag vägen?

Blogginspiration

Vart ska jag börja, det är den stora frågan? Inspirationen till att blogga har verkligen legat på sparlåga, minst sagt. Jag funderar ofta på vad det beror på och tänker att det finns flera orsaker till det.



Det första är nog att jag använder mig mer och mer av INSTAstories, är ute mycket mer i naturen och fokuserat på konsten. Jag skulle väl ljuga om jag sa det inte berodde på jobbet också, när jag slutat för dagen har det inte funnit ork eller inspiration till att sätta mig vid datorn. 

Mitt arbete är helt digitaliserat och jag använder datorn som verktyg 100% av arbetsdagen. När jag sen kommer hem är jag så trött i ögonen, huvudet och ryggen att det verkligen tar emot att sätta mig vid datorn hemma. Därav har det blivit allt mindre bloggande. Att blogga ska vara roligt, givande och inspirerande, annars är det igen idé.

Sen har vi konsten, när jag skissar och målar får jag liksom ur de känslor som finns inom mig och på så sätt blir ord bilder istället. 

Missförstå mig rätt, jag älskar att skriva, det gör jag verkligen. Tanken med bloggen var i början en slags terapi för mig, för att få utlopp för de känslor som välde inom mig och för att kanske hjälpa någon annan i samma situation. Tänker då på kronisk sjukdom och smärtproblematik.

Efter ett bra tag insåg jag att jag ville dela med mig om resorna, road tripsen, vandringleder och utflyktstips. Jag vill också dela med mig livet i stort, precis som det är.

Nu har jag bestämt mig för att fortsätta blogga mer frekvent och det känns skönt.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina