Handvävda hängmattor, slappna av med känsla

Slappna av i naturen

I samarbete med Tropliex

Den 5 juni gick vi en vandringled som heter Kvinnestadleden. Ska skriva mer om den leden i ett annat inlägg, men jag kan varmt rekommendera leden som är otroligt naturskön och vacker.

Hängmatta, handgjord i Colombia

Fick hem en superfin handgjord hängmatta som jag ville testa att sätta upp någonstans i naturen när vi skull ta en fikapaus. Den hängmattan som jag har  är Natural' Brown Enkel Hängmatta och är superfin. Tyget är fantastiskt i hängmattan. Varje hängmatta är handgjord och med rättvis handel.

Handvävda hängmattor

Hängmattorna vävs och färdigställs för hand av traditionella vävare i Colombia och företaget donerar minst 1% av den årliga försäljningen för att stödja ideella miljöorganisationer, 1% For The Planet. 

Hängmatta, Miljövänliga förpackningar

Hängmattan/produkterna paketeras och skickas i miljövänligt materiel som tex begagnade lådor, vilket jag tycker är bra.

https://www.hangmattaonline.se/


Hängmatta med matchande förvaringspåse

Till den vackra och välgjorda hängmattan, som är handgjord i Colombia, fick jag med en matchande förvaringspåse. 

Det är superbra, för den kan du hänga över axeln och enkelt ta med. Perfekt till stranden, på semestern eller varför inte på vandringsturen.

https://www.hangmattabutik.se/


Hängmatta med flera alternativ

Jag satte upp hängmattan mellan två träd med det tillhörande fästanordningskittet. Du kan välja att sätta upp den med fästen i väggen eller som jag mellan två träd. Det finns även stativ att köpa till om du hellre önskar det, möjligheterna är många.

Do not disturb

Hängmattan blev lite slarvigt uppsatt, men jag ville testa och eftersom det var första gången så gick det så där, men blev rätt bra ändå som du ser, även om rumpan nästan rör marken.


Det tog mig max 10 minuter att sätta upp hängmattan och det var lika smidigt att ta ner hängmattan, vika ihop den och lägga hängmattan i förvaringspåsen.

https://www.tropilex.com/

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina