Bilder från utbildningen

Teckningens grunder

Under dessa veckor som jag har pluggat konst har jag gjort flera olika inlämningsuppgifter. Jag lär mig så mycket, får flera aha-upplevelser och lär mig massor om mig själv. Jag tecknar inte bara, jag läser, kollar på proffs, får feedback från läraren och en massa annat. I love it.

Grundformer

Grundformer som kon, kub och sfär.

Arts By Stina

Skuggor

Skuggor, ljus och belysning

Arts By Stina

Bildkomposition

Komponera ihop fartfylld/lugn bild

Arts By Stina

Perspektivlära

Perspektiv, en- och tvåpunktsperspektiv

Arts By Stina

Arts By Stina

Människor

Kroppen, rörelse och uppbyggnad

Arts By Stina


Jo, genom att visa upp mina teckningar minskar jag kraven på mig själv då jag lider av prestationsångest och arbetar med att få bort den. 
Vad som är konst ligger i betraktarens öga. Jag är jag och min stil är min. 

Det du tycker är fint, läckert, snyggt, vackert och som du vill ha på din vägg kanske inte alls passar din granne. Det är det som är det fina med konst, det finns något för alla. Konst är ingen tävling eftersom det inte går att jämföra.

Jag är väldigt nöjd med hur långt jag har kommit och det är framsteg varje gång.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina