Är 2020 inställt på grund av covid-19?

Covid-19 eller förkylning

Hur har du det så här i covid-19 tider? Har du klarat dig eller har du blivit smittad?

Hur lätt är det att veta om vi blir eller är smittade? Vissa får nästan inga symptom alls medan andra med underliggande sjukdomar riskerar att dö pga. viruset. Det är lite som pest eller kolera, ingen kommer undan känns det som.

Arbeta på distans

Jag har arbetar på distans sen i onsdags då jag vaknade med ont i huvudet, öm i kroppen, sjukdomskänsla och hosta. Jag har ingen feber endast lätt övertemp och hostattackerna kommer inte ofta utan då och då, men de är inte så kraftiga att det känns jobbigt. Jag känner mig inte jättesjuk men håller mig ändå hemma för säkerhets skull.

Om jag har covid-19, hur jag skulle ha blivit smittad? 

Kan det varit på bussen, på jobbet eller i affären? Har jag ens covid-19, är jag bara förkyld eller har jag reumatiskt skov? 

När jag får skov känner jag ungefär samma symtom som jag beskrev ovan, förutom hosta, så det är verkligen inte lätt att veta. Eftersom jag fortfarande inte känner mig 100% frisk kommer jag att fortsätta att arbeta på distans i samråd med min chef. Jag är inte så sjuk att jag måste ta sjukdagar vilket är positivt.

Vanliga symtom på covid-19 

  • torrhosta
  • feber
  • andningsbesvär
  • halsont
  • huvudvärk
  • muskel- och ledvärk 


Framflyttad konsert med Miss Li pga pandemin

Den 26 mars skulle vi egentligen på konsert med Miss Li, men den är av naturliga skäl framflyttad. Nytt datum kommer. Nåja den som väntar på något gott.

Operation korsband

Den 9 april ska jag operera in nytt korsband och jag hoppas verkligen att inte operationen blir inställd pga. covid-19. Snälla håll tummarna att allt går enligt plan annars får de väl helt enkelt skjuta på operationstiden, värre än så är det egentligen inte.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina