Vardagslyx

Egentid är vardagslyx

Jag startade min morgon med att ligga kvar i sängen till 10-tiden. När jag klivit upp bestämde jag mig för att färga håret. Medan färgen gjorde sitt gav jag fötterna en omgång med filen och sen färgade ögonbrynen.

När färgtiden var klar tvättade jag färgen, efter det tog jag ett riktigt hett bad för att mjuka upp kroppen.

Färga håret själv

Att färga håret själv är en konst och men det blir inte lika bra som när någon annan gör det åt mig, men det fungerar. På detta sätt får jag bort sorgkanten vid benan och de grå hårstråna blir inte fullt så synliga. Nu är det gjort, även om det var lite svårt att få till det själv.

Egen tid är viktigt

Egen tid är viktigt om det så bara handlar om att vara ensam hemma och dega eller om du som jag vårdar ditt yttre med skönhetsvård.

Jag hade först en tanke på att gå en promenad men det är väldigt kallt och min kropp gillar inte kyla så jag hoppar över det.

Drömvinterdag

Idag är det en sån där drömvinterdag. Solen skiner, snön glittrar, det gnistrar och knarrar under fötterna. Det -11 grader i morse och det är kallt.
Är dock glad över att vi inte bor norröver för då hade det minsann varit kallt på riktigt.

Min födelsedag

Igår fyllde jag år men det var en lugn dag. Bara jag, Joachim och sonen.
Förra helgen hade vi födelsedagsfika för både mig och Joachim men då kunde inte sonen komma.

Eftersom jag inte fyller jämt är det inte så noga även om det kul att bli uppvaktad på min födelsedag, vilket jag blev.

Egentid

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina