DIY

Återbruka befintlig inredning

Igår jobbade Joachim hela dagen, ända från 07,00 till 23,30. Idag jobbar han också och han sticker iväg alldeles strax. Ännu en ensam kväll, men vad gör man inte för det där extra som han sliter så för, dvs Thailand.

När man som jag inte jobbar heltid och som för tillfället inte har kunnat jobba alls, tja, för att kunna ha vårt hus och åka dit, behövs ju inkomster. Snart får vi ha flera veckor tillsammans, varje dag, i vårt paradis. Ska bli underbart.

Efter semestern ska Joachim jobba mindre på sitt extrajobb. Han börjar bli sliten och trött. Pengar är ju inte allt trots allt. Nåja, idag tog vi oss en sväng till en lagerutförsäljning, Joachim köpte två pikétröjor. Sen åkte vi till Biltema där vi köpte en grässax och kopparsprayfärg. Jag var så klart osmart och åkte iväg utan krycka/kryckor, men det är för att jag har så förbannat ont i min axel/AC-led. Sen trodde jag att det skulle gå utan krycka/kryckor. Det gjorde det, tack vare att jag hade Joachim som stöd, stor och stark som han är :-) men jag fick ondare. När vi väl var hemma fick jag smärtlindra mig lite extra och sen vila ett par timmar.

Jo ang kopparsprayfärgen, jag tänkte att vi skulle spraya några grejer hemma, istället för att köpa nytt. Sagt och gjort. Hade några inredningsdetaljer jag ville ha i kopparfärg, en ram och tre lampor. Dessa värmeljushållare var i typ cementmaterial. 


 Denna kruka är gjord av trä och var tidigare vit.

Har två såna här lampfötter, båda är nu kopparfärgade, innan var det silver pläterade.
 Här ser ni både före och efterbild på lampetten. Den är mycket finare nu.


 Dessa ljusstakar hade samma färg som lampfötterna, dvs silver


 En mjölktunna, eller vad det kallas, den var tidigare vit.


Tavlan har jag målat, ramen är köpt på loppis och var grå, nu är den kopparfärgad.


4 Comments

  1. Sv: Nej fy haha äldern har verkligen tagit ut sin rätt haha jadå vi hade jätte trevligt :)

    SvaraRadera
  2. Då prövar jag att kommentera. Jag beundrar din företagsamhet. Jag tappar ofta modet och orken när smärtorna är svåra.

    Jag förstår att huset i Thailand betyder mycket för dig, värmen gör gott. Men jag undrar hur du klarar den långa resan. Vi åkte till Teneriffa nyligen, första resan på väldigt länge. Det är ju inte mer än fem timmars flygresa, men man är ju på väg hela dagen med olika transporter. Jag var totalt slut och värkig när jag kom fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Titta, det gick ju :-) Det var faktiskt inte så jobbigt att fixa dessa dessa grejer.

      Ja du, det är just det, förra året gick det hyfsat ok, men ont, ja det hade jag. Är orolig inför denna resa, det är jag. I värsta fall får jag be om rullstol. Nu ska vi ju stanna i nästan två månader, så om jag blir sängliggande, några dagar är det okej. För mig är det både semester och som att komma hem. Vi har allt vi behöver i huset och pool på området osv, så det är som satt vara hemma.

      Värk är en sak men värk i kombination med att inte kunna gå är en annan sak.
      Jag brukar gå omkring i planet så mycket som möjligt och röra på fötterna osv.

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina