Inreda en altan

Längtar redan till våren

Jag längtar redan till våren, trots att hösten knappt har börjat och än mindre vintern. Antar att jag längtar efter våren eftersom jag inte gillar vintern alls. 

Visst är det vackert en solig vinterdag då snön gnistrar som diamanter i solens strålar och det knarrar under skorna när man är ute och promenerar... men, det finns alltid en baksida med det fina på vintern.

Vinter för mig är kallt, ont i leder, frysa och huttra. Jag hatar verkligen att frysa men sen är det jobbigt att behöva ha på sig massor med kläder. Det är väl därför jag trivs så bra i varma klimat som i Thailand.

Vi har ju fått en jättestor altan och den vill jag inreda till våren med en paviljong, en soffa där man kan relaxa och lite gröna växter, matta på altangolvet och annat smått och gott.

Det finns så mycket man kan göra av enkla små ting, allt behöver inte vara nytt och dyrt.
________________________________

Idag vaknade jag vid tio. Var trött. Sov dåligt i natt. Det gör jag varje natt tyvärr, snurrar runt, hittar inget bekvämt sätt att ligga på, svettas som en hel sjö.

Ryggen verkar vara snällare nu. Hoppas det håller i sig. Väntar dock otåligt på remisserna till MR och ryggkirurg.

Nu sitter jag i soffan, uppallad mellan kuddar. Det går ganska bra att sitta mjukt i soffan men något som jag har börjat känna är att jag domnar bort i regionen där skinkorna börja dela sig. Låter kanske komiskt men så är det.

Jag behöver inte sitta länge förrän det börjar domna. Om/när jag sitter på en hård stol, då måste jag liksom luta mig framåt för att inte det ska komprimeras i ländryggen, likadant när jag står still, måste liksom luta mig framåt, samma när jag går.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina