Ban Phe Mars 2017

Resa ensam till Ban Phe 

År 2017 i marsmånad reste jag ensam till Ban Phe och det var första gången som jag reste helt ensam till Ban Phe. Kände att jag behövde ha värme och ledigt från värken i kroppen eftersom jag mår himla bra i värmen.

Resan blev mer som en återhämtning och syftet var att skaffa ny energi. Det fanns även några måsten i samband med resan som jag behövde lösa på plats.

Jag är ganska flygrädd men det gick bra trots att jag inte hade med mig Joachim. Ibland måste man övervinna sina rädslor.

Landvetter Flygplats

Finnair flygplan

Jag flög med Finnair och bokade premiumklass. Lite större benutrymme och lite bättre hörlurar.

Premiumklass Finnair


Väl framme i Ban Phe hade jag en sareng som väntade på mig. Jag tycker det är lättare att köra sareng med tanke på mina ryggproblem. OBS. Jag står till när jag tar selfie.

Hjälm på


Handla mat

Ibland behövde jag så klart handla mat och vilket jag oftast gjorde tidigt på morgonen när det inte var så mycket trafik eller människor i omlopp. Tesco Ban Phe öppnar 7.00 eller gjorde då i alla fall.

Tesco Lotus Ban Phe

Hängde en del med min "syster" Ning och fick följa med på fest hos hennes vänner.

Party i Ban Phe


Tillbringade mycket tid på stranden och lärde känna lite nya människor.

Chakphong Beach Ban Phe


Koh Kham

Fick nöjet att åka med till Koh Kham med Fai, Cheeze och Oy (Ariss). Det var en upplevelse kan jag lova. Vi fick vänta, vänta och vänta innan vi kom fram till ön. Sjukt mycket folk just denna dag som skulle över till ön.


Thaivänner

Äntligen på väg. Två av mina medpassagerare blev rejält sjösjuka och hängde över relingen men det rättade tills sig när vi väl kom fram.

Boat to Koh Kham

En del av ön

Koh Kham Sattahip

En annan del av ön

Koh Kham Sattahip

Äta sniglar

Hängde med Ning igen som denna gång åt sniglar, jag avstod av naturliga skäl.

Äta sniglar

Åkte ofta ut på tur ensam och ena gången träffade jag på en annan vän som heter Pai.


Mama´s Tree Ban Phe

Ibland åkte jag för en fika, här är jag vid Mamas Tree

Mama´s Tree Ban Phe

Jag umgicks även med våra goda vänner Agneta och Stefan i Laem Mae Phim. Inte världens bästa bild, men det är restaurangägaren som tagit bilden.


Vår vän Boy tog med mig på en matmarknad inne i Ban Phe och vi hade jättetrevligt. Även denna bild suddig.


4 Comments

  1. Hej!
    Tack för din kommentar på min blogg. Ser att vi både har Thailand och reumatism gemensamt! Vi kör en longstay 5,5 månad så jag ska få må bättre här i paradiset.
    Så kul att hitta en blogg som också skriver om underbara Thailand :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Stina

      Vi har tydligen en sak till gemensamt :-) Vi heter Stina båda två. Åh vilken lyx att kunna vara longstay. Önskar jag kunde det med framöver. Det längsta vi varit är 47 dagar än så länge.

      Värmen gör verkligen underverk för kropp, själ och leder.

      Tusen tack för din kommentar. Välkommen åter.

      Radera
  2. Tack för många fina bilder.
    Vi åkte också med Finnair, från Umeå, premium class.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du vill läsa/följa.
      Tack!

      Finnair ett bland det bästa flygbolagen enligt mig. Ofta fräscha plan.

      Kram Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina