Brukar du gå på Spa?

SpaLyx på Aroma Spa 

Brukar du gå på SPA? Det gör inte jag och det är flera år sedan jag gjorde det sist men i tisdags var det dags.

Jag och Johanna unnade oss mor-dotter SPA Lyx. Vi var på Aroma Spa i Borås
(obs. inget annonsinlägg).

SpaLyx
Avnjutningspoolen med utsikt

Jag bokade tiden för ca 2 veckor sedan eftersom det var planerat att Johanna skulle övernatta i Borås tre nätter pga hennes studier.

Johanna bor i Nora men studerar på Högskolan i Skövde som har sitt campus i Alingsås och normalt pendlar hon med tåg till Alingsås två dagar i veckan. Just denna veckan skulle hon till skolan måndag till torsdag och därför passade det bra.

Vad ingår i SPA-lyx?

  • 25 min behandling
  • Spa-entré
  • Badrock, tofflor och handduk
  • Frukt och olika sorters vatten.

SPA-lyx
Avnjutningspoolen med utsikt

Relalalaxa

Efter den sköna massagen gick vi ut till SPA-avdelningen och vi var nästan helt själva, vilket var perfekt. Vi kunde bada och relaxa utan att trängas med flera andra.

Bubbelpool
Pool med hydromassage
Jag hade lite svårt att ta mig i och ur de olika poolerna eftersom det var ganska höga kanter. Är inte så smidig längre om jag säger så.

Vatten med frukt
Vatten med färsk frukt


Takterrass

På Aroma Spa har de terrass med lounge och SPA-bad och utsikt över Sandwalls plats och vi gick ut och testade det med. Solen ligger ligger på bra på terrassen vilket gjorde att det inte var speciellt kallt eftersom det var strålande sol tidigare på dagen.


Utomhuspool
Utsikt över Sandwalls plats


Jag sjönk ner med överkroppen efter att Johanna hade tagit fotot för det blev lite kyligt om axlarna ovanför vattenytan.

Jag och Johanna

Den var en gudomligt avkopplande eftermiddag/kväll som jag gärna gör om.

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina