Motionera mera

God fortsättning och välkommen år 2018.

Nu är jul och nyår över och allvaret börjar igen. Ledigheter är över och julmaten ska bort. :0)

Här händer det saker kan jag lova.
Jag har varit ute och motionerat ett par gånger sen sist. Det är riktigt fantastiskt, för 4 månader sen kändes det väldigt långt borta.

Parentes: 
Idag fick jag reda på att min sommarsemester blev godkänd, vilket innebär att vi äntligen kan boka våra flygbiljetter hem till Thailand.

Rehabträningen

Nu ska jag återgå till det jag faktiskt ska skriva om vilket är min träning.
Sen den 3 december har jag varit ute och motionerat 5 gånger och varje gång minst 3 km.

Igår gick jag från efter jobbet.
Trodde det skulle bli ca 3,5 km men det blev nästan 4,5 km istället. Den sista biten hem med mycket uppför, var det väldigt motigt. Jag hade nästan lust att lägga mig ner på den blöta kalla asfalten, men trots enorm trötthet i ben och rygg fortsatte jag. Svettig under mössan med understället klistrat mot kroppen tog jag mig hem.

IMPONERAD!!

Min tanke är att jag ska promenera/motionera 2-3 gånger per vecka om kroppen orkar. Känner av min promenad från igår. Bröstryggen värker och bränner och bröstbenet är svullet, men det går ju över och kommer tillbaka.

Det är så det är, det går ju i skov och anstränger jag mig lite för mycket blir det så här. Men jag låter mig inte styras av det utan ska fortsätta. Jag får bara lyssna lite extra mycket på kroppen och inte tro att jag fixar mer än jag gör.

Sen jag började arbeta halvtid och fick börja med Enbrel känner jag att min livskvalitet blir bättre och bättre. Jag orkar mer än bara att arbeta, vilket är syftet med allt.

Som belöning för min prestation igår, köpte jag mig ett REA-plagg på Gina Tricot idag. Skulle ändå till apoteket och hämta ut mina mediciner och Gina Tricot ligger bara några meter från Apoteket, svårt att låta, så att säga *ler*


0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina