Trasiga glasögon

Optiker i Ban Phe

Den 11 augusti hade vi kanonväder och åkte till Wongs beach. Solen sken, havet var lugnt och allt var helt perfekt, precis så som ska det ska vara.

Vi nöjt av att bara vara, äta gott, ligga och sola och läsa våra böcker. Mellan varven blev vi så himla varma att vi behövde bada i havet, inte för att svalka oss, men för att bli blöta. Havet är väldigt varm och man svalkar sig inte direkt, men det är ändå väldigt behagligt efter att ha legat i den stekheta solen.


Ett glas vin på beachen är aldrig fel


Laga glasögon

När vi hade varit på  Wongs beach ett par timmar skulle vi bada igen. Innan jag skulle ner till havet placerade jag mina glasögon på Joachims solsäng, säger till honom att inte sätta sig på dem när vi är tillbaka. Jag placerade dem där för det var mest skugga just precis på den platsen.

Vi badar och njuter och sen går vi upp ur vattnet och tillbaka till våra solsängar och vad händer? Jo Joachim sätter sig på mina glasögon *hjälp* snacka om att jag hade tur i oturen, "endast" skalmarna blev sneda och hängde på sista livhanken.

Ban Phe Thailand
Det varma havet

Ban Phe Thailand
Wongs är till vänster och Kims till höger (vi går aldrig till Kims)

Wong Beach
Solsängar och solstolar - perfekt


Nit Optical - Optiker Ban Phe

Det var bara att åka från stranden in till Ban Phe och till Nit Optical: http://placesmap.net/TH/Nit-Optical-Watch--243574/ Som tur var kunde Nit Optical fixa till dem även om vi trodde att det var kört.

Slutet gott, allting gott. Det gick som sagt att fixa till glasögonen och 300 bath kostade det hos Nit Optical. Ni som är i behov av glasögon och klockor kan bland annat besöka Nit Optical, han pratar bra engelska.

Trasiga glasögon
Bild direkt efter olyckshändelsen - Fästena är helt sneda


Trasiga glasögon
Bild direkt efter - Den lilla flärpen ska vara rak

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina