Virka med Hooked Zpagetti

DIY - Nätkasse med Hooked Zpagetti

Trots onda handleder, svullen armbåge i ortos och trasig vänster axel försöker jag virka lite då och då. På så sätt kan jag fokusera mig och inte låta det onda ta över. Som tur är har jag handledsortoser. Fördelen med att virka med Hooked Zpagetti är att det går fort. 

Nätkasse

Min senaste kreation är en nätkasse och mönstret hittade jag hos BautaWitch. Hon hade virkat sin med Hooked Ribbon XL, men jag hade bara Zpagetti hemma så det fick bli en lite kraftigare nätkasse. Rekommenderar er som gillar att virka att kika in på hennes sida. Hon är en stor inspirationskälla.

Min kasse blev en aning kraftigare men jag blev riktigt nöjd med den. Kassen är i fyra olika färger - man tager va man haver.


Så här ser den ut när den är färdig och tanken är att jag ska ha sjalar i den hängandes på en krok i hallen. När jag inte vill ha det så kan man ha kassen till annat. Som sagt jag blev jättenöjd.




Akvarellmålning

Utöver att jag målar med akryl, virkar och stickar, övar jag på akvarell. Gjorde en liten snabb målning idag. Älskar Lotusblommor


Det var allt för denna gången. Dags att vila lite, genom att läsa hos er andra.

5 Comments

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen det där med att pressa sig på jobbet och hur man till slut knappt tål att någon tittar på en. Det är så otroligt tufft att jobba med svår smärta. Var rädd om dig. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen tufft. Men som sagt, ibland går det inte ens att jobba 4 timmar för jag behöver bara ligga ner då det är det enda som inte gör lika ont.
      Kram och tack för din kommentar

      Radera
  3. Svar: Jag gör det för att sprida bloggar vidare så klart 😊😃 För att både de och den som håller i veckans blogg ska få fler läsare 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Misstänkte väl att det var så, men är det verkligen effektivt?

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina