En röst i natten

Nattugglan

Idag har varit den jobbigaste dagen på länge, har fått bomba mig med smärtlindring hela dagen. Det är verkligen inget jag gillar. Jag mår illa och ögonen går i kors. MEN det dämpar smärtan och vad det nu är som gör att jag inte kan gå utan att det skär som knivar i ländryggen och går ilar ner i benen/benet och det känns som om någon slår undan på benen på mig från ljumsken och neråt.

På en smärtskala mellan 1-10 låg det på 7-8 idag.... Normalt när jag kan jobba och fungera hyfsat bra ligger smärtskala på ca 3-4 ibland 5 men det kan jag leva med.




Den dagen, som jag hoppas aldrig kommer är när det ligger på 10, då blir det ambulans till AVC! Usch!

Jag försökte ta kort på mig för att se hur det såg ut när jag stod upp så rak i ryggen som jag kunde, det var igår.


Det är bra att dokumentera tycker jag för då har jag något att gå tillbaka till om minnet sviker.


Det här är det rakaste jag kunde vara i ryggen igår utan att det gjorde allt för ont. Vet inte om det syns.....



Nu är det mitt i natten och jag ska strax stappla/släpa mig från sängen till soffan. Nog för att soffan är bekväm att sova i men inte en hel natt med ryggproblem.


Jo just det, det var ju egentligen därför jag skrev en röst i natten.


Jag tog fram mina tarotkort och tänkte att jag skulle använda min andliga ådra och träna upp mig lite nu när jag inte kan göra så mycket annat.....

0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina