Abborrsjön

Vandringstips Abborrsjön, Rya Åsar

Jag är tacksam att vi bor som vi gör med närheten till Rya Åsar som är en fantastik plats.


Sevärdheter och rastplatser Rya Åsar

Rya Åsar är lätt att besöka men som namnet antyder är det ganska backigt på sina ställen. Det finns fina möjligheter till picknick och det finns flera grillplatser. 

Vid den nya entrén vid Björbobacken finns flera grillplatser och en toalett och vid Ramshulan finns också vatten och tillgång till toalett. Läs mer om Rya Åsar här


Ta dig till Abborrsjön 

Abborrsjön är en fin liten sjö som ligger längst upp på naturreservatet Rya åsar. Vi stannade till på denna plats vid Abborrsjön för fika, ta det lugnt och njuta av naturen. Vi visste inte riktigt hur vi skulle ta oss dit och fick titta på kartan. Men det var inga större svårigheter egentligen.


Tänkte först att jag skulle ta mig ett dopp i sjön för att jag var så varm, men vågade inte pga riktigt mörk botten samt svårt att ta mig i.


Vi nöjt i alla fall av utsikten, vädret, kaffet, solen, tystanden och att vara på denna fantatiskt plats tillsammans.

Kaffe med påtår

 

2 Comments

  1. Vilken fin plats. Sjön ser ut som en perfekt plats att ha picknick på. Tänk att sitta där och få njuta av god mat och lugnet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Kan bara hålla med /Stina

      Radera

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina