Tillbaka på Blogger som Stinaz Resor

Stinaz Resor

Jag är tillbaka här på Blogger för jag fixar verkligen inte blogg.se. Det är en begränsad design och begränsade möjligheter enigt mig. Nu har bloggen bytt namn till Stinaz Resor.

Förstår om ni blir förvirrade och jag har varit kluven, men nu har jag bestämt mig. 

Sluta röka




Vad har hänt sen sist? 
Jag har varit sjukt trött och inte haft ork att blogga, men nu är jag piggare igen. 

Slutade röka för 28 dagar sedan och om tröttheten beror på det eller på att min kropp reagerar på att det blir kallare ute, vet jag inte. Men nu är jag piggare igen.

Viktväktarna

Jag har tagit beslut att gå med i viktväktarna. Sen jag slutade röka har jag svullat på mig lite, det känns på kläderna och det syns eller jag ser det. Så jag tänkte att jag tar tjuren vid hornen och ger mig på viktväktarna i samban med sluta-röka-processen.

Det är normalt att man går upp i vikt när man slutar röka eftersom suget eller belöningen blir ersätt med något annat, som tex godsaker. Nu tycker jag inte att jag har ätit mer av sånt, men antagligen har jag det.

Hur som helst, inser ganska snabbt om allt jag stoppar i mig, oavsett vad det är så är kalorier. Utom frukt och grönsaker. 

SmartPoints

Jag har mycket mjölk i kaffet och är enligt viktväktarna 2 SmartPoints för 1 dl laktosfri mellanmjölk. Jag har 1 dl mjölk i kaffet varje gång jag dricker en kopp. 

I måndags och igår var jag duktig och promenerade från jobbet en bit. Promenaden är ca 3 km och det bättre än inget i alla fall, tycker jag. Idag är det vila.

Jag fixar inte att träna mycket och inte heller så intensivt som jag önskar så jag får göra det bästa av situationen helt enkelt. 







0 Comments

Tack för att du läser. Lämna gärna en kommentar.
//Stina